Reisblog Emmalie - Au Pair Australië

VERJAARDAG IN DE SNEEUW

Het is weer tijd voor een update vanuit Sydney! Ik ben zojuist kleddernat geregend toen ik terugliep van de supermarkt naar huis. Door het zonnige weer van afgelopen weekend was ik eeeeven vergeten dat er ook nog zoiets als regen bestaat! Als het hier regent dan regent het ook wel meteen knetterhard, zonder genade. Ik wilde schuilen in het dichtstbijzijnde bushokje, maar eenmaal daar was ik al zo doorweekt dat ik besloot maar gewoon door te lopen naar huis. Ach ja, dit Nederlandse weer laat me in ieder geval weer meer thuis voelen hier. Omdenkennoemen ze dat, hè mam! #staypositive

Nou goed, inmiddels lekker droog binnen met een warme kop thee en de heather op de hoogste stand. In de supermarkt kocht ik wortelen voor het avondeten. Straks ga ik samen met een van m’n hostkids het avondeten klaarmaken. Het wordt risotto met ui, wortelen, doperwtjes en chicken sausages(of course, een maaltijd is geen maaltijd zonder kip hier hè)! Hij kwam vorige week naar me toe met z’n homework booklet(hij mag iedere week zelf drie dingen kiezen om te doen als huiswerk) om te vragen of hij een keer kon helpen met het avondeten klaarmaken, omdat dat een van z’n huiswerk opdrachten was. Geen probleem natuurlijk, altijd fijn een extra paar handen die helpen! Ik ben erg benieuwd of het een succes zal worden of een totale teleurstelling, aangezien de kinderen nogal kieskeurige eters zijn… Update komt in de volgende blog uiteraard!

Dan even terug over het weer hier in Sydney. Zoals ik net al zei is het momenteel lekker hard aan het regenen, maar het afgelopen weekend was er niks te klagen. Op zaterdag strakblauwe lucht en 26 graden. Geef mij ieder jaar maar zo’n winter hoor!! Samen met twee vriendinnen heb ik een kleine roadtrip gemaakt naar Palmbeach, een prachtig strand ongeveer anderhalf uur rijden hier vandaan. Daar heb ik voor het eerst een grote duik genomen in de oceaan, yaaaassss! Mega koud natuurlijk de eerste paar minuten, maar daarna heerlijk genoten van de hoge golven. Verder een kleine (maar zware) hike gedaan naar een uitkijkpunt bovenop de berg. Na genoten te hebben van het prachtige uitzicht en zo’n 240 foto’s later konden we weer naar beneden wandelen. Heerlijk dit soort uitstapjes in het weekend!

Ook doordeweeks vermaak ik me eigenlijk prima hier! Woensdagavond samen met drie vriendinnen genoten van de musical Bring It Onin State Theatre (een prachtig oud theater midden in het centrum, zeker het googlen waard). Een verhaal gebaseerd op de gelijknamige Amerikaanse film over een groep cheerleaders op een high school die de strijd aangaan met een andere groep dansers. Een heerlijke feel good musical dus met super veel vrolijke liedjes en veel gedans! Verder afgelopen maandag samen met Thirza onze tickets naar Nieuw-Zeeland geboekt voor in maart waaaahhhh!! We zullen komende week beslissen wat ons vervoersmiddel zal worden als we daar zijn. Hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde campercar, waar we met z’n drieën (Roos gaat ook mee!) in kunnen slapen. Ondanks dat ik nog ontzettend ga genieten van de komende maanden als Au Pair, kan ik ook al mega erg uitkijken naar deze reis!

En dan nu even over de titel van deze blog: VERJAARDAG IN DE SNEEUW! Zoals ik in mijn vorige blog al schreef zal ik met mijn hostfamily mee gaan op skivakantie volgende week, om voornamelijk te zorgen voor m’n hostkid met z’n gebroken enkel. Maaaaar op dinsdag 3 september ben ik (natuurlijk) jarig en als verjaardagscadeautje krijg ik die dinsdag een dag vrij om zelf de Australische bergen te gaan trotseren. Hoe bijzonder is het om mijn verjaardag in de sneeuw te mogen vieren!! Dat ga ik waarschijnlijk maar één keer meemaken in m’n leven, dus dat wordt extra bewust genieteeeeen.

Inmiddels is het natuurlijk eind augustus en dat betekent dat in Nederland de zomervakantie er voor de meesten helaas op zit. Gelukkig nog een paar mooie zonnige dagen (gehad) om de vakantie goed mee af te sluiten! Voor iedereen die vanaf deze week weer hard aan de bak moet met werk, studie of wat dan ook: HEEL VEEL SUCCES!!

Heeeeele dikke knuffel vanuit het regenachtige Coogee!

Reacties

Reacties

Manon

Super Nice dat je ticket naar NZ hebt! Hoor wel van je wanneer je in Auckland bent!!

Marja

Hallo Emmalie,
de tijd gaat snel maar zoals ik lees jij gebruikt hem wel! Fijn hoor. Leuk om weer jouw verhaal te lezen. Alvast de felicitaties voor je verjaardag en een heel fijne dag in de sneeuw. By the way wij zijn ook fan van Hillsongs, hartelijke groeten Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active