Reisblog Emmalie - Au Pair Australië

EEN JAARTJE OUDER

Happy birthday to me! Precies een week geleden vierde ik mijn 23everjaardagin de sneeuw, samen met mijn hostfamily en nog twee andere gezinnen (in totaal acht kinderen en zeven volwassenen, lekker druk dus!). Heel fijn om met zoveel lieve mensen om me heen m’n verjaardag te mogen vieren! Als verjaardagcadeau kreeg ik de dag van mijn verjaardag vrij om samen de bergen van Thredbote trotseren. Natuurlijk wel even wennen weer na vier jaar niet op de latten te hebben gestaan, maar na wat oefenen ging ik ’s middags als een speer de berg af! Eigenlijk was ik mee op skivakantie om voor m’n hostkid met z’n gebroken enkel te zorgen, zodat de rest zorgeloos kon gaan skiën. Maar met zijn enkel ging het eigenlijk steeds beter en hij mocht proberen op ski’s te gaan staan. Dat ging gelukkig zonder pijn (thanks to de mega strakke skischoenen natuurlijk…) en na de eerste dag was hij de piste niet meer af te krijgen. Afgezien van de ochtenden en de namiddagen, betekende dat dus een stuk minder werk voor mij. Maar niet getreurd: ik heb me uitstekend vermaakt die dagen met Mario Kart op de WII. In de avond waren de kids verbaasd hoe goed ik was in dit spelletje, maar dat is natuurlijk niet gek als je de hele dag hebt kunnen oefenen…

Na de nodige uurtjes Mario Kart gespeeld te hebben, een mooie wandeling gemaakt te hebben door het kleine dorpje Thredbo, zelf op de latten gestaan te hebben in de Australische sneeuw en na toch ook wel hard gewerkt te hebben, werd het tijd om terug te gaan richting Sydney. Voor mij in ieder geval, want de rest bleef nog iets langer. Ik ben vanaf het skigebied met de auto gereden naar de hoofdstad van Australië, Canberra(ik hoor sommigen denken: huh ik dacht dat Sydney de hoofdstad was… nou niet dus!). Ik was hier van donderdagmiddag tot vrijdagmiddag, een supersnel bezoek dus! Het is me gelukt in deze korte tijd twee belangrijke plekken in Canberra te bezoeken, namelijk het Parlementshuis en de Australian War Memorial. Beide op hun eigen manier zeer indrukwekkend. Waar ik normaalgesproken altijd mijn lieve vader als privé guide heb, moest ik het dit keer natuurlijk zonder hem doen. Ondanks dat het wel een beetje vreemd voelde hier in m’n eentje te zijn, ben ik blij dat ik Canberra heb mogen bezoeken. De hoofdstad is toch wel een must see van een land natuurlijk! Op vrijdagmiddag teruggevlogen naar Sydney omdat het volgende alweer op de planning stond. Druk druk druk…

Op de planning stond namelijk een weekendje weg met vriendinnen om mijn verjaardag samen te vieren! Na een kleine roadtrip van zo’n twee uur kwamen we op vrijdagavond aan in Kilcare (een plaatsje aan de zee ten noorden van Sydney), waar we konden verblijven in het beachhouse van een van de hostfamilies (wat een leven toch hè). Hier werd ik verrast met ballonnen, slingers en een zelfgemaakte verjaardagstaart (lees: brownies, timtams, chips, kaarsjes en toeters op een groot bord, wat een liefde!!!). Wat heb ik toch een geluk met dit soort lieve mensen om me heen!

Afgelopen weekend had ik even een realisatie moment. Ik zei tegen m’n vriendinnen dat ik hier al zes weken ben, maar na het even in m’n agenda gecheckt te hebben bleken dat er al bijna 8 te zijn. Dat is dus al bijna twee maanden wow!! Ondanks dat ik nog niet het gevoel heb alsof de tijd aan me voorbijvliegt, weet ik wel dat ik moet genieten van ieder moment hier en dat lukt me gelukkig goed. Ik ben nu wel echt aan alles gewend hier en ik blijf van geluk spreken als dit mijn leven gaat zijn voor de komende maanden!! Inmiddels is er weer een nieuwe week gestart en heb ik alweer twee dagen gewerkt. Het duurt nog drie weken totdat de kinderen hier voorjaarsvakantie hebben. De eerste week van de vakantie ben ik vrij en zal ik samen met drie andere Nederlandse meiden naar Melbourne gaan en daar de Great Ocean Road gaan doen. Daar kijk ik natuurlijk nu al naar uit! Ik blijf het supergaaf vinden dat ik op deze manier dit prachtige land kan ontdekken, want man er is zoooveel moois!!

Dikke knuffels vanuit aussieland <3

Reacties

Reacties

Heleen

Het klinkt alsof je een super tijd daar hebt Emmalie!! Echt heel leuk! En ik blijf het hartstikke leuk vinden om je blogs te lezen! Groetjes uit Utrecht!! :)

Ada

Heerlijk Emmalie! Blijf lekker genieten van alles! x

Manouk

Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Mooie plekken zorgen voor mooie herinneringen, geniet! Liefs

Marina

Hoi Emmalie.
Zo te zien, hen je het
superfijn daar.
Ik vind het onmeunig (Twents) leuk dat ik dit via jouw blog kan meemaken. Nog meer leuke tijd gewenst!!

Jorien

Leuk om te lezen! Fijn dat je veel mooie ervaringen op doet! Knap hoe je zelfstandig vereist bent van Thredbo naar Sydney ... ik kijk uit naar je volgende verhaal ...

Jet

Time flies when you’re having fun! Topper!

Fanny

Wat fijn om weer te mogen genieten van je belevenissen ? veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active